Monday, November 16, 2009

Mari Bakar Kuih Samprit


Aku memang ska kuih samprit..so sbb susah sgt nk dpt..aku try bat sendiri inilah jadinya....mula2 bahan2 nya..



mcm biasa la..tepung..kuning telur (tapis telur tue baru bli)..butter..gula..ceri..

 

setelah diadun inilah jadinya...berselerak..maklum la 1st time seumo idup aku bat samprit..tu baru 1/3 adunan..aku x larat nk uli byk2...






ok dh tekan masuk tray..yg bulat ni ja aku ada..bantai jala..acuan dia yg jns plastik tuh punya la seksa nk tekan..so lain kali pakai jns besi tuh senang tekn pun x teruk sgt..dia nye bentuk pun lawa ckit dr yg acuan plastik..



ni acuan plastik tuh..baru buat x sampai 100 bijik mcm nk tercabut jari aku...




ni acuan besi...



ni hasilnya...yg besar2 bagak tuh da x larat la tuh.. main tekan ja..ceri lak yg mula2 ja bubuh..x larat aku nk potong kecik2..yg dok ada balance tuh bat mkn ngan eskrem je la..mak aku kata rasanya ok dh cuma x gebu ja..t dekat nk raya aji aku try lagi kasi gebussss...ni tray petak salah beli saiz x muat lak lam oven..haiyaaaa....


 


ni bentuk kasar ckit...tp ngap je la...

No comments:

Post a Comment