Thursday, November 12, 2009

My Cat...Yg Ske Merabat...


Si labu ni selain dr ske geget...hobi dia ske manjat atau org utara ckp rabat...pastue keriau taktaw nk turun...mak aku lak kalu dgr dia keriau xbley turun pokok..mak aku biaq ja smpi dia diam dia pandai2 turun sendiri...




rabat pagar reban lau bangsal ayam ...

 

 
 rabat pokok durian... durian lom bebuah la labu...


 

 

 

 

prangai dia kan..dia xkan mkn selagi kita ada kt c2...sbb dia nk kita layan dia bergurau...aku masuk ja lam umah baru dia mkn..dia ni lak takut ngan org..ngan tuan dia ja dia mau..yakni abg aku..ngan aku dia maw pun sbb aku tangkap dia aritu masa kaki dia luka bergaduh..aku buh minyak start pada situ baru dia maw kat aku.. klu alip dtg lagi la dia lari x hengat nyorok lam belukaq...ni pic dia tgh guard ikan temenung dia..sari 6 ekoq..pagi tghri petang...sib bek umah kt laut...nasik mkn gak..yg bestnya nasik kosong pun dia mkn...x cerewet la u nih labu..

 

haaaa...ini jantan usha dari jauh woooo...itu mak kpd labu pun dh standby nk cari gaduh...bkn apa..mak dia kan baru beranak...kucing jantan lak ske mkn kepala bebe jantan..dia takut nanti da besar jd  saingan dia so dia kasi cantas awai2...

 

rupa2nya dia paw ikan labu...chettt...dpt separuh... mak labu tgh standby tuh kt blkg...dah kembang2 ekoq dh..tp oleh krn si jantan nih sungguh kasihan sgt la lapaq..mak labu kasi can..

 

muka hang x comey ar jantan.. muka cenge...tp ekoq kembang...

 

labu lak cam biasa la nyorok lam rumput...

 

chehhh..ngekor tuan dia... ni la abg aku yg bujang tuh...tue tayar buruk tuh tmpt labu main lah...bwh pokok manggis..yg nmpk batang pokok belah luar gate tue lak pokok konen...

 

weiiii labu...ni bkn tandas laaa (alip jerit) ....wooooo tencin lam daun ehhhhh... labu nya peel klu nk beron ka tencin ka... punya la hingaq bunyi...rupanya cakar daun membuang...ko pandai ek xyah susah2 korek tanah...

 

teka apa yg akan di buat oleh kucing ini? pa lagi kalau dok cium2 tuh...pancut kencing la tanda kawasan...ni aku taktaw kucing sapa..aku snap masa tgu abg ku bli nasik soton bapak aku..kt peruda...

1 comment: